פסי האטה הפכו לחלק בלתי נפרד מהכבישים הבינעירוניים ברחבי הארץ ולא בכדי. תפקידם של פסי האטה בכביש הוא לגרום לנהג להאט את מהירות נסיעתו ובאופן ישיר להפחית את תאונות הדרכים המתרחשות בכבישי הארץ. צורתם של פסי האטה בכביש היא אליפטית ולעיתים מעוגלת ומרביתם פרוסים לאורך של כל הנתיב לכיסוי מירבי, גובהם משתנה בתאם למהירות הנסיעה 10-50 קמ"ש.
פסי האטה מיוצרים ממספר חומרי גלם ובין היתר: גומי, פלסטיק PVC או PPE
אחת השאלות הנדרשות לתשובה הן: מדוע נכון לבחור בפסי האטה מחומר ספציפי על פני חומר אחר ומדוע. על כך ועוד נענה בהקשר לסוג פס ההאטה.
מספר עובדות אודות פסי האטה בכביש
כדי להבין מדוע ומתי נכון להשתמש בכל סוג של פסי האטה בכביש אספנו עבורכם מספר עובדות נקודתיות:
- פסי האטה בכביש מגומי מתאימים למקומות שהדגש הוא רגש יתרון הגומי הוא בצמצום רעש.
- פס האטה פלסטיק PPE מתאימים לכל תנאי הדרך והם הכי נפוצים
- פסי האטה מגומי מתאימים בעיקר למעברים ובין היתר בחניונים, מפעלים, ישובים ועוד.
- חיסרון מובהק של פסי האטה הוא העובדה שחומר זה מתכלה במהירות גבוהה יותר ביחס ליתר חומרי הגלם (פלסטיק , אבנים משולבות ועוד).
- זמן התקנה קצר הוא יתרון נוסף של פסי האטה מגומי
פסי האטה בכביש מגומי מפחיתים את מהירות הנסיעה בכ- 30 קילומטר לשעה, מה שמעיד על בטיחותם ועל האפשרות שלכם למנוע תאונות דרכים.
כיצד מותקנים פסי האטה בכביש?
על מנת להבין כיצד פסי האטה בכביש "עושים את העבודה", כדאי לדעת כי הם מגיעים בגודל של מטר לכל יחידה. כל יחידה מתחברת אל הקרקע באמצעות 12 ברגים וכל יחידה צבועה בשחור ולה 4 מחזירי אור צהובים וגדולים מספיק. שימו לב כי כל מי שמבקש למנוע שחיקה מהירה, (כיאה לפסי האטה מגומי), יכול להוסיף סופיות, בצדדים של כל יחידה. לאחר שחוברה כל יחידה, מתווספים 3 ברגים נוספים לקיבוע סופי.
פסי האטה אשר משולבים בגומי טבעי ו/או גומי, הם פסי האטה עמידים מאוד ובעיקר אם משלבים בהם חיזוקים נוספים, מה שהופך אותם לבטיחותיים וכאלה שמסוגלים להפחית את מספר תאונות הדרכים, בדיוק לסטטיסטיקות שנבחנו.
פסי האטה מפלסטיק ניתן להתקין על כל משטח, לרבות: אבן משתלבת, בטון , אספלט ועוד כך שאין מניעה לפסוח על אופציה זו.
פסי האטה מפלסטיק משיגים בקלות את המבוקש ובין היתר: מאטים מהירות של כלי רכב שונים : במפעל, לפני כניסה לחניונים ובחניונים עצמם בשטחי תפעול ועוד, הם תוחמים את הנתיבים של הולכי הרגל, מפרידים את נתיבי הנסיעה, מסמנים את פסי העצירה לרכב בחניון ואף מונע הסתננות של רכבים ועוד.
לסיכום,
פסי האטה בכביש מגומי מסייעים לשמירה על הבטיחות בכביש והם מוכחים כיעילים
צור קשר