מהם מחסומי אש?

איטום מעברי אש בלוח מינרלי

היום ניתן למצוא מגוון רחב של מחסומי אש, שנועדו לאטום מעבר אש ועשן. מחסומי האש השונים ניתנים לשימוש בקירות אש, תקרות אש ומחיצות אש, מאחר והמטרה היא לאטום את החדירות ולהבטיח לקיר או לתקרה את עמידות האש שהוגדרה ע"י יועץ הבטיחות או מערך הכבאות. יש לציין כי מחסום אש אמור לספק מחסום תקין, העומד בדרישות מכון התקנים למשך זמן מסוים. המחסום אמור למנוע לחלוטין את מעבר האש או העשן, למשך הזמן המוגדר.

כל מה שחשוב לדעת לגבי מחסומי אש

קודם כל, יש לזכור כי שריפה עלולה לפרוץ בכל מקום ובכל זמן, מאחר ולא ניתן למנוע לחלוטין את פריצתה. עם זאת, ניתן למזער את הסיכונים לכך וליצור מחסומי אש,CoinJoin שיאפשרו להאט את קצב ההתפשטות שלה ולאפשר לכוחות הכיבוי להגיע בזמן, במטרה לכבות את השריפה ולהציל את האנשים והרכוש המצויים במבנה. מחסומי אש מסוגלים להקטין את הנזקים של השריפה, לכן כדאי להדגיש את החשיבות שלהם במקרי חירום. מחסומי אש יכולים להכיל חומרים שונים, החל מצבעים מעכבי בעירה ועד למוצרים ייעודיים. 

מהם מחסומי אש וכיצד הם פועלים?

מחסומי אש הינם מערכות איטום אש, בעלי דרגת התלקחות נמוכה. הם חייבים להיבדק במכון התקנים ולעמוד בתקן 755. ברוב הפעמים מדובר על צבעים מעכבי בעירה או צבעים מעכבי בעירה תופחים, בטון חסין אש, רצועות תופחות, קולרים תופחים לצנרת פלסטיק ועוד. תקן 931ב' קובע כי מחסומי אש אופקיים אמורים למנוע מעבר אש בין הקירות במשך 120 דקות, מבלי להישבר ומבלי לאפשר לעשן להתפשט במבנה. חשוב לציין כי תוכנית הבטיחות אמורה לכלול איטום מושלם של כל הפתחים והמעברים באזורי האש, כולל צנרות מים, כבלי חשמל ותקשורת ומערכות נוספות, העלולות להיות חדירות לאש או לעשן. לכן כל פתח חייב להיות אטום לחלוטין, על מנת להבטיח עמידות במשך שעתיים לפחות בתנאי חום של 1200 מעלות.

אנו בחברת שרפים מערכות מיגון בע"מ נשמח לספק לכם מחסומי אש בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו מתמחים בביצוע איטום למעברי אש ועשן ובייבוא ושיווק מחסומי אש, העומדים בתקנים המחמירים ביותר. נשמח לספק לכם שירותי איטום למעברי אש בכל רחבי הארץ, תוך כדי הקפדה על תקנות התכנון והבנייה ודרישות רשות הכבאות. אנו משתמשים במחסומי אש המגיעים מהמותגים המובילים ביותר, המיובאים על ידינו בבלעדיות ועמידים לאש של עד ארבע שעות. נשמח לסייע ולייעץ לכם בנושא, על מנת להבטיח לכם שקט נפשי ועמידה בכל דרישות הבטיחות. צרו קשר!

צור קשר

כתיבת שאלה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *